본문 바로가기
세상이슈

왕의 DNA 극우뇌 : 현대 학부모의 충격적인 서신! (Royal DNA & Far-Right Brain: The Shocking Letter from a Modern Parent!)

by 눈부신 세상속으로 2023. 8. 12.
반응형

생각.1 이 나라에 왕의 DNA를 가진 아이가 있다. 게다가 극우뇌?

학부모가 담임선생에게 보낸 서문. 읽다보니 웃음이 픽! 하고 터지는게 이게 실제로 일어난 일인가 싶기도 하고, 또 한편으로는 세상에 참 사람 다양하다는 생각도 든다. 세간에 이슈가 된 것은 왕의 DNA를 가진 아이이기 때문에 왕자에게 말하듯이 듣기 좋게 말하라는 것. 사실 주요 핵심 내용은 부탁의 어조로 해달라는 것임.

사진: Unsplash 의 Thomas Ashlock

학생에게 부탁의 어조로 말하는 것이 나쁜 것은 아니라고 생각한다. 그런데 부탁은 부탁을 할 때 하면 되는 것이고, 학생을 교육하는 사람 입장에서 그 외의 경우가 더 많다는 것. 가르침을 따라야 하는 것도 일종의 상하 계층관계에서 용인된 '지시'라고 생각함. 지시..  할 수 있다고 봄.

대부분은 학보모 자신이 아이에게 해주어야 할 일들을 써 놓아서

본인이 그렇게 하시면 될 것이고, 다만 본인 자식의 뇌를 극우뇌? 라고 표현한 것은 이 부모가 자식을 어떤 시각으로 보고 있는지 극명하게 나타내 주느 것이라고 봄. 

그런데 극우뇌가 뭐지?


"극우뇌"는 주로 한국에서 사용되는 용어로, "극단적인 우파" 또는 "극도로 보수적인 사상을 가진 사람"을 의미합니다. "극"은 극단적이라는 의미로, "우뇌"는 우파(보수) 사상을 가진 사람을 의미합니다. 이 용어는 특정 정치적, 사회적 이슈에 대해 극단적인 보수적인 입장을 취하는 사람들을 지칭할 때 사용됩니다.


지 자식이 저거라는 거지 지금. 그리고 아래 글 읽어보면 말끝마다 '뭐뭐 하지 않습니다'라고 하는데 이것은 거의 업무지시에 해당하거나 군대 상급자의 명령이라고 봄. 분명히 이 부모에게 선생이란 자신이  돈주고 고용한 개인 가정교사 내지는 하인정도가 아닐까 싶다. 

사진: Unsplash 의 Paweł Furman

 

생각 Final. 국가적인 시스템 시급한 거 아나?

옛날처럼 선생이 뭐라고 하면 찍 소리 못하고 벌벌기던 쌍팔년대 시대로 돌아가자는 이야기가 아니다. 상호 존중의 시대라는 뜻이다. 학부모와 교사의 대등성이 필요하다고 본다. 둘 다 아이를 교육해야 하는 의무가 있는 사람들로써 상호 협력, 상호 존중, 대등한 지위에서 사회생활을 해야 한다고 봄. 갑질은 서로에게 통할 수 없고, 전문적으로 국가적인 모니터링 체계와 소통창구.. 그리고 평가체계가 이루어 져야 한다고 봄. 즉, 시스템이 필요한 상태임.

사진: Unsplash 의 Mathew Schwartz

윤석열 대통령은 학부모가 필요 이상의 갑질을 하지 못하게, 그리고 선생은 제대로된 교육을 하는 교사로서 평가받게 적절한 시스템을 구축하는데 예산을 쓰고, 고민을 해야할 것임. 

 

왕의 DNA를 가진 극우뇌의 아이를 갑질 부모가 보낸 서신.  태풍보다 쇼킹한 이게 대체 뭐란 말인가!


"Royal DNA and Extreme Right Brain: The Shocking Letter from a Modern Parent!"

 

Thought 1: A Child in This Country with the DNA of a King. And an Extreme Right Brain?

A letter sent by a parent to the homeroom teacher. As I read it, I couldn't help but burst into laughter. It's so outlandish that it makes me wonder if this actually happened. What caught the public's attention was the request to speak kindly to the child, as if addressing a prince, because the child supposedly has the DNA of a king. The main point of the letter is a request to use a polite tone.

I believe there's nothing wrong with speaking to students in a polite tone. However, most of the time, educators need to instruct, and such instruction is a form of 'directive' that's acceptable in a hierarchical relationship. I see it as a permissible command.

The fact that the parent described their child as having an "extreme right brain" clearly shows how they view their child.

But what does "extreme right brain" mean?

"Extreme right brain" is a term mainly used in Korea, referring to someone with an extremely conservative mindset. The term is used to describe individuals who take an extreme conservative stance on specific political or social issues.

So, the parent is saying their child is like this. The way the letter ends each sentence with "does not do this" sounds more like a military order or a directive from a superior. I can't help but think that, to this parent, a teacher is like a private tutor they've hired, or perhaps even a servant.

Final Thought: Isn't a National System Urgently Needed?

I'm not suggesting we go back to the days when students couldn't utter a word against their teachers. We're in an era of mutual respect. I believe there needs to be equality between parents and teachers. Both have a duty to educate the child and should cooperate, respect each other, and interact as equals. Neither can dominate the other. There should be a professional national monitoring and communication system, as well as an evaluation system. In short, we need a system.

President Yoon Seok-yeol should allocate budget and efforts to establish a system where parents can't excessively dominate, and teachers are evaluated as professionals who provide proper education.

A letter from a domineering parent of a child with the DNA of a king and an extreme right brain. More shocking than a typhoon, what on earth is this all about?

반응형